Długopisy reklamowe w promocji zespołów muzycznych

Długopisy reklamowe

Długopisy reklamowe

Promocja zespołów muzycznych to w dzisiejszych czasach nie tylko sprzedaż ich płyt czy odtwarzanie piosenek w radio czy przez internet. Często zespoły muzyczne oraz ich menadżerowie sięgają po „chwyty” znane z marketingu firm czy instytucji publicznych. Metody te to np. dystrybucja gadżetów reklamowych, których oddziaływanie na klienta, którym w tym wypadku jest słuchacz, jest ogromne. Dlaczego? Bo gadżety te sprawiają prawdziwą radość, a ponadto mogą być przydatne w życiu każdego z tych, kto je otrzyma. Przez owe oddziaływanie zespoły muzyczne mogą pozyskiwać nowych fanów, którzy będą wydawali pieniądze na ich płyty i piosenki oraz na bilety na koncerty.Jako doskonały przykład na to, jak skuteczne mogą być gadżety, podane zostaną długopisy reklamowe. Owszem, nie kojarzą się one specjalnie z muzyką, natomiast mogą takie skojarzenie wywoływać w pewnych konkretnych sytuacjach. Np. podczas rozdawania autografów przez członków zespołu muzycznego przed lub po koncercie.

Długopisy reklamowe mają, w przypadku promocji zespołów muzycznych, nadrukowane ich nazwy, które każdy fan muzyki danego gatunku kojarzy. Owe nazwy, wymienione na takim gadżecie, będą promować zespół w oczach każdego, kto kiedykolwiek na taki długopis spojrzy. A spojrzeń tych będzie wiele, jeżeli dobrze się rozdystrybuuje.

Jak można dystrybuować długopisy reklamowe? Jeżeli mają promować konkretny zespół muzyczny, najlepiej robić to w miejscach i w czasie, kiedy dużo będzie w pobliżu potencjalnych fanów. Jeżeli np. zespół ten gra muzykę dla ludzi młodych, dystrybuuje się długopisy tam, gdzie jest dużo młodych ludzi. I odwrotnie, jeżeli muzyka ta przeznaczona jest dla ludzi dojrzałych albo lubiących klasykę, dystrybucja ma miejsce tam, gdzie dużo jest fanów tego gatunku. Wówczas dystrybucja taka jest efektywna.

Kolejna kwestia to sprzedaż. Można owe długopisy sprzedawać, ale najlepiej w miejscu i w czasie, gdzie dużo jest fanów zespołu lub tych, którzy mogą się nimi stać. Sprzedaż może, np. odbywać się na koncertach, w pobliżu miejsc związanych z muzyką lub kulturą, empikach, itp.

Generalnie każdy pomysł na promocję zespołu muzycznego jest dobry, jeżeli jest skuteczny. A skutecznych metod jest wiele.