Odzież robocza, kiedy to obowiązek?

odzież robocza

odzież robocza

Odzież robocza dla wielu pracowników odgrywa kluczową rolę przy wykonywanej pracy. Odzież na zmianę przy pracy siłowej – w zakładach mechanicznych, mechanice pojazdów, dla kierowców pojazdów budowlanych, drogowców, czy w przypadku lekarzy, to podstawowe wyposażenie szafki w miejscu pracy. Kiedy to szef ma obowiązek zakupić bezpłatnie odzież roboczą dla swoich pracowników? To pytanie zadaje sobie dziennie wielu pracodawców, a odpowiedź jest bardzo prosta, gdyż tak naprawdę takowy obowiązek jest fikcją. Mimo tego, odzież robocza służy także jako środek reklamowy, więc może warto rozważyć tę opcję nawet bez przymusu? Szukając oszczędności na lukach w kodeksie pracy, tak naprawdę można oszczędzić na kampaniach reklamowych.

W przypadku, gdy ubranie pracownika może zostać zniszczone, zabrudzone czy zmiany stroju wymaga higiena pracy, pracodawcy powinni zapewnić zatrudnionym robocze przebranie. ALE, istotnym faktem do odnotowania jest fakt, że regulamin danej firmy może zmodyfikować ten wpis i zrzucić konieczność zaopatrzenia się w odzież roboczą na samych pracowników. Dlatego najczęściej ludzie sami muszą zadbać o odpowiedni strój. Obowiązek pozostaje pozorny, aczkolwiek są pracodawcy, którzy go przestrzegają, motywując się dbałością o pracowników i chwytami marketingowymi.

W skład odzieży roboczej wchodzą najczęściej fartuchy, kombinezony, koszulki i czapki z daszkiem. Jeśli to szef zamawia strój dla całego personelu, ciuchy zawierają logo firmy i nazwę nadrukowane odpowiednią czcionką w widocznym miejscu. Jeśli jednak to pracownicy sami kupują sobie swoje ciuchy, element reklamowy nie jest stosowany. Koszt złożenia hurtowego zamówienia na kombinezony robocze, pelerynki, czapki i całą resztę asortymentu jest opłacalny. Odzież robocza i ochronna zapewnia komfort pracy, reklamę i w razie zapisów regulaminowych, obowiązek zmiennego ubrania.

Do odzieży roboczej zaliczają się także podkoszulki, które w obecnych czasach są najczęściej stosowanym gadżetem reklamowym w swojej kategorii, bowiem t-shirty z logo firmy przekazywane są klientom w ramach upominku i docenienia za zaufanie.